forrás: jozsefvaros.hu
Tanévnyitó ünnepségen köszöntötte Józsefváros önkormányzata kerületünk nevelési-oktatási intézményeinek vezetőit és munkatársait a Losonci Téri Általános Iskolában szeptember 2-án. A rendezvényen átadták a Pedagógus szolgálati emlékérmeket és a Hűségjutalom okleveleket. „A tanárok teljesítményén a gyermekek jövője múlik. Büszkék vagyunk a józsefvárosi nevelési és oktatási intézményekre, nevelőinkre, pedagógusainkra, akik kitűnően helyt állnak feladataikban. Kitartó, áldozatos munkájuk az épülő gyermekbarát város szíve-lelke” – emelte ki köszöntőjében Sára Botond polgármester.
A 2019/2020-as tanév első napján köszöntötte kerületünk vezetése a Józsefvárosban tevékenykedő pedagógusokat.
A hagyományokhoz híven ezen a napon kerültek átadásra a pályájukat záró, nyugdíjba vonuló nevelők részére a Pedagógus szolgálati emlékérmek, valamint a Hűségjutalom oklevelek azok számára, akik 20, 30, 40 illetve 50 éve végeznek áldozatos munkát a józsefvárosi óvodákat és iskolákat látogató gyermekek nevelésében és oktatásában.
A Losonci Téri Általános Iskola diákjainak verses-zenés műsora után Sára Botond polgármester köszöntötte Józsefváros oktatási intézményeinek vezetőit és munkatársait.
A polgármester kiemelte, hogy a tanárok teljesítményén múlik a gyermekek jövője. Hozzátette: Józsefváros büszke a kerületi intézmények nevelőire, pedagógusaira, akik kitűnően helyt állnak feladataikban, így a józsefvárosi óvodák és iskolák magas színvonalat képviselnek mind a tanításban, mind a nevelésben. Ehhez az önkormányzat megad minden tőle telhető segítséget, hiszen együtt könnyebben elérhetők a közös célok – hangsúlyozta Sára Botond.
„Tervünk, hogy Józsefváros a következő években gyermekbarát város legyen. Az idősbarát és családbarát város elismerést már korábban megkaptuk, mégis úgy gondolom, hogy akkor lesz igazán családbarát a kerület, ha a gyermekek még nagyobb biztonságban és otthon érzik itt magukat. Ha a gyermekek boldogok, az kivetül a szülőkre és a nagyszülőkre is”– fejtette ki a polgármester.
Szerinte a gyermekbarát város jelleg erősítéseként kiemelt jelentősége van a környezettudatosságra nevelésnek, ugyanakkor a kerület kulturális, egészségügyi és sportszolgáltatásainak folyamatos fejlesztésére.
Mint mondta: az óvoda-, iskola-, tornacsarnok és sportudvar felújítások, a bölcsődei férőhelyek bővítése, a rend- és a köztisztasági helyzet javítása pedig mind azt a szándékot segítik, hogy Józsefváros továbbra is a főváros egyik legdinamikusabban fejlődő kerülete legyen.
Józsefváros nem indulhatott volna el a változás útján a kerület nevelői, pedagógusai nélkül, akiknek kitartó, áldozatos munkája az épülő gyermekbarát város szíve-lelke – emelte ki Sára Botond. Mint mondta: az ő munkájuk is hozzásegítette a kerületet, hogy „nyóckerből” Józsefváros váljon. A polgármester végül gratulált a kitüntetetteknek, akik példaképként állhatnak mindannyiunk előtt, ugyanakkor köszönetét fejezte ki Józsefváros nevelőinek, pedagógusainak, akiknél a józsefvárosi diákok a legjobb kezekben vannak.
Az eseményen részt vett Sántha Péterné alpolgármester és Zentai Oszkár az Emberi Erőforrás Bizottság elnöke.
Zsóka néni a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Központból érkezett a Losonci iskolába. Magyar tanárként és napközi-vezetőként is lelkiismeretesen dolgozott. Fejlesztő munkájának köszönhetően több tanuló ért el jobb eredményt. A tanulásban megmutatta a szépséget, az olvasásra, a szabadidő hasznos eltöltésére nevelt.
Kővári Terézia Tünde 2006-tól dolgozik a Losonci Téri Általános Iskola felső tagozatának tanáraként. Osztályait biológiára, rajz és vizuális kultúrára, a természet szeretetére tanítja. Osztályfőnöki munkáját is lelkiismeretesség jellemzi. Iskolán kívüli programokat, táborokat szervez tanítványainak. Pályázatok által támogatott projektekben támaszkodhatunk kreativitására, tehetségére.
Növendékei tanításában rendkívül igényes , figyelemreméltó eredményeket ért el a hátrányos helyzetű vagy éppen sajátos nevelési igényű tanulók képzésében.
1984-től dolgozott a VIII. kerület óvodáiban. Tevékenységét mindvégig az innovációs törekvés és igényesség jellemezte, melyet számos szakmai továbbképzés sikeres elvégzésével és az ott tanultak mindennapi életbe való beépítésével bizonyított. A gyermekek nevelését töretlen hittel, szakmai alázattal, tenniakarással végezte. Mind a kollégákkal, mind a szülői közösséggel jó kapcsolatot alakított ki. Kiváló szervező, értékteremtő tevékenységével megbecsült, kedvelt tagja nevelőtestületének.
Óvodapedagógusi pályáját Józsefvárosban kezdte és 44 év után itt is fejezte be.
Megbízható, pontos, önmagával és másokkal szemben is magas mércét felállító kolléga, aki a munkája minden területén igényes. Pályafutása alatt emberi és nevelői magatartása példaértékű volt. Munkáját az igényesség, gondosság, tervszerűség, kreativitás, a gyermekekkel való sokoldalú törődés, értékközvetítés, élménynyújtás jellemezte.
1980-óta nevelt óvodáskorú gyermekeket. Soha nem felejtette el, hogy gyökerei a magyar népi hagyományokhoz kötődnek, ezért munkája során mindig fontosnak és elengedhetetlennek tartotta, hogy innen merítsen ihletet és energiát pedagógusi munkájához. Intézményi és kerületi szinten egyaránt a néphagyományokon alapuló értékorientált hagyományápoló tevékenységeket szervezett és vezetett.
1999-től volt az intézmény munkatársa. Nagy szeretettel foglalkozott a hozzá járó gyermekekkel, rendkívüli érzékenységgel kezelte a hátrányos helyzetből adódó nehézségeket. A gyermekek jó tulajdonságaikra összpontosított, abban erősítette őket. Elkötelezetten képviselt olyan hagyományos értékeket, mint a könyv, a makulátlan színházi, a zenei élmények.
Óvodapedagógusként 40 évet töltött a gyermekek gondozásával, nevelésével. Jó kedélyű, tréfálkozó óvónőnek ismerték meg kolléganői és a gyermekek is. Könnyen megtalálta a hangot gyermekekkel, felnőttekkel egyaránt. Több éven át segítette a gyermekek mozgáskultúrájának fejlesztését, saját szervezésű mozgásos foglalkozások vezetésével.
Óvodapedagógusi munkáját 40 éven keresztül nagyfokú gyermekszeretet és hivatástudat jellemezte. Szakmai munkáját lelkiismeretesen, a gyermekek érdekeit szem előtt tartva, példamutatóan végezte. Több éven keresztül gyermekvédelmi felelősként, majd munkaközösség vezetőként segítette a rászoruló gyermekeket, családokat. 2008-tól pedig óvodavezetőként szervezte, irányította a szakmai munkát a Pitypang Napközi Otthonos Óvodában. Tagóvoda-vezetőként is nagy odaadással segítette az óvoda bővítését, építését, költöztetését, a gyermekek mindennapjainak, programjaiknak szervezését.
Hivatástudat, elkötelezettség és a gyerekek iránti végtelen szeretet és tisztelet jellemzi. Változatos módon, a csoport és egyes gyermekek igényeihez igazodva szervezte a mindennapok tudatos, pedagógiai és nevelői tevékenységét, biztosítva a gyermekek egyéni képességeinek kiaknázását, személyiségének megfelelő fejlődését.
Több mint 30 éve, hogy Józsefvárosban dolgozik. Gondoskodó figyelmével, pozitív kisugárzásával a gyerekek számára érzelmi, biztonságot nyújtó derűs, szeretetteljes légkört teremtett a csoportokban. Tudatosan felvállalja a nehéz sorsú, hátrányos helyzetű gyermekek segítését, nevelését. Kiemelten fontos számára, hogy a halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekeket segítse hátrányaik leküzdésében, felzárkóztatásukban.
A folyamatos megújulás szakmai életútjában nyomon követhető. Pedagógiai, pszichológiai, módszertani ismereteit tanfolyamokon, továbbképzéseken bővítette. Óvodai gyakorlatában érvényesült a játékosság, a korszerű mozgásprogram, megvalósította az egyéni képességfejlesztést. Mindig a gyermek egyéni érzelmei és adottságai határozták meg, hogy milyen pedagógiai módszerrel hozza létre közvetlen kapcsolatát a gyermekkel.
A nevelőtestület tapasztalt, meghatározó, módszertanilag kiteljesedett egyéniségeként látta el vezető helyettesi feladatait is. Számtalan továbbképzésen vett részt, ahol frissítette tudását, a minőségi munkára törekedve tartott lépést a szakmai változásokkal. Fejlett empatikus készségének és érzelmi intelligenciájának köszönhetően, melyek mindig igazságérzettel párosultak, mindig a gyermekek érdekeit tartotta a legfontosabbnak.
A szolfézstanárnő kiváló szakmai-pedagógiai felkészültséggel és tudással rendelkezik, melyet a növendékeinek képzésére, képességfejlesztésére fordít. Az általa létrehozott „Cincogda” kamaraegyüttes segítségével megismertette a gyerekekkel a közös muzsikálás élményét.
Ambróziné Nagy Ilona a Virágkoszorú Tagóvoda óvodapedagógusa
Ammerné Dankó Melinda a Gyerek-Virág Tagóvoda dajkája
Balogh Sándorné a Virágkoszorú Tagóvoda dajkája
Borkáné Zord Andrea a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola tanára
Demlyén Krisztina a Józsefvárosi Zeneiskola Alapfokú Művészeti Iskola cimbalom és szolfézstanára
Gálné Baranya Hajnalka a Várunk Rád Tagóvoda dajkája
Kovácsné Ferenczi Zsófia a Józsefvárosi Zeneiskola Alapfokú Művészeti Iskola fuvolatanára
Lengyel Emília a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola tanítója
Liszkóné Szabó Csilla Napsugár a Tagóvoda óvodapedagógusa
Mészárosné Herczeg Ildikó a Napraforgó Székhelyóvoda pedagógiai asszisztense
Oláhné Kovács Anna a Józsefvárosi Zeneiskola Alapfokú Művészeti Iskola zongoratanára
Ondréné Kuli Ágnes a Napraforgó Székhelyóvoda óvodatitkára
Sade Alexanderné Székely Zsófia a Budapest VIII. Kerületi Németh László Általános Iskola tanítója
Schmalné Dunay Noémi a Budapest VIII. Kerületi Németh László Általános Iskola tanítója
Simon Attiláné a Katica Tagóvoda óvodapedagógusa
Szendreiné Erős Hajnalka a Molnár Ferenc Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanítója
Szikora Zoltánné a Várunk Rád Tagóvoda óvodapedagógusa
Tímár László a Molnár Ferenc Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára
Varga Ferenc a Józsefvárosi Zeneiskola Alapfokú Művészeti Iskola hegedűtanára
Bódi Andrea Enikő a Molnár Ferenc Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára
Fegyver Ilona a Losonci Téri Általános Iskola tanára
Nagyfiné Varga Mónika a Százszorszép Tagóvoda
Takács Leonóra a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola tanítója
Téglási Eleonóra a Lakatos Menyhért Általános Iskola és Gimnázium tanára
Barna Éva a Virágkoszorú Tagóvoda óvodapedagógusa